'Zachte neus'-loze 3000-en op Schrikkeldag (29 februari 2016)
Iets wat nu zeker gesteld kan worden is dat de 'zachte neus'-loze 3000-en voor het laatst op een Schrikkeldag in de lijndienst hebben gereden.
Het lijkt niet aannemelijk dat deze trams over vier jaar nog in de lijndienst zullen rijden.
Nieuwe sporen in Delft op de Westlandseweg (28 februari 2016)
Korte omleiding voor tramlijnen 11 en 12 (23 februari 2016)
Vanwege een aanrijding op de Oranjelaan konden de tramlijnen 11 en 12 niet vanaf het Rijswijkseplein hun routes rijden.
De tramlijnen werden daarom omgeleid over het Weteringplein om via de Schedeldoekshaven te kunnen keren.
In Charleroi zijn jaren geleden metrotrajecten aangelegd waarvan een deel nog steeds niet in gebruik is.
Een bijzonder geval is de lijn naar Châtelet.
Deze lijn is grotendeels in ruwbouw aanwezig, maar nooit in exploitatie genomen.
Vanaf de aftakking voorbij Waterloo zijn de sporen aanwezig tot voorbij het station Centenaire (sinds ca 1985 afgewerkt!).
De lijn is klaar voor exploitatie (na herstel en ontgroening).
Verder is de ruwbouw aanwezig tot voorbij station Corbeau.
Excursie Métro Léger de Charleroi met de 9148+9309 (20 februari 2016)
Op een zaterdag 20 februari 2016 werd er door de ASVi een excursie georganiseerd over het semi-metronet van de TEC met het prachtig gerestaureerde motorwagen 9148.
Het tweede deel van de excursie werd er gereden met de 9148 en het nog niet helemaal voltooide aanhangrijtuig 9309.
Tijdens de excursie werd bijna het gehele net bereden.
Avenio's 5056 en 5057 in Den Haag aangekomen (19 februari 2016)
Op vrijdagochtend 19 februari 2016 werden er op De Werf achter remise Zichtenburg de Avenio's 5056 en 5057 afgeleverd.
Op dit moment zijn er 52 Avenio's (5001 t/m 5042, 5047 t/m 5054 en 5056 t/m 5057) in Den Haag.
Als eerste werd de Avenio 5057 op de Haagse rails gezet
GTL 3004 vertrokken uit Den Haag (12 februari 2016)
Op vrijdag 12 februari 2016 werd de 3004 op de Laan van Meerdervoort opgeladen voor vertrek naar de opslaglocatie in Rijswijk.
De 3004 vond uiteindelijk een plaats in de opslagloods naast de op 11 februari 2016 afgevoerde GTL 3037.
GTL 3037 vertrokken uit Den Haag (11 februari 2016)
Op donderdag 11 februari 2016 werd de 3037 op de Laan van Meerdervoort voor de remise aan de Lijsterbesstraat opgeladen voor vertrek naar de opslaglocatie in Rijswijk.
Het was de eerste GTL die vertrok met een nog aanwezige totaalreclame (Mesdagjaar 2015).
Het transport verliep voorspoedig en werd verzorgd door transportbedrijf De Gier.
Op de RandstadRail spitslijn 4K rijden al weer geruime tijd een zestal koppelstellen.
Vanwege de inzet van de nieuwe Avenio's op tramlijn 2 zijn er meer RR-voertuigen beschikbaar gekomen voor de Zoetermeerse lijnen.
De koppelstellen worden geformeerd en ingezet vanaf Leidschendam Emplacement (LDA) en het opstelspoor bij de Olaf Palmelaan.
Avenio 5054 in Den Haag aangekomen (5 februari 2016)
Op vrijdagochtend 5 februari 2016 werd op De Werf achter remise Zichtenburg de nieuwe Avenio 5054 afgeleverd.
Na het afladen waren er vijftig nieuwe Avenio's (5001 t/m 5042, 5047 t/m 5054) aanwezig bij de HTM in Den Haag.
Tramverkeer ontregeld door kapotte bovenleiding (3 februari 2016)
Op woensdag 3 februari 2016 veroorzaakte een achterovergeslagen pantograaf van de 3094 op de Escamplaan een stremming op de lijnen RR4 en 6.
Beide lijnen weken eerst uit naar Kraayenstein maar later ging tramlijn 6 driehoeken bij de Thorbeckelaan.
Tussen De Uithof en Leyenburg pendelden twee RR-wagens, deels over 'verkeerd' spoor.