Delft verwelkomt de eerste trein in de tunnel (28 februari 2015) |
Op zaterdag 28 februari 2015 om 06:00 uur arriveerde de eerste trein (SLT 2633) richting Den Haag via de nieuwe tunnel in Delft.
Even later (06:03 uur) arriveerde de eerste trein (extra) trein richting Rotterdam.
De treinen werden op het nieuwe ondergrondse station opgewacht door de Delftse burgemeester Bas Verkerk voor een korte ceremonie.
|
Impressiebeelden van de eerste momenten van het gebruik van het nieuwe station
(Foto's: © Raymond Naber - 28 februari 2015)
|
De allereerste 'dienst'-trein (SLT 2633) in de richting Den Haag op het nieuwe ondergrondse station
(Foto: © Raymond Naber - 28 februari 2015)
|
Avenio 5007 in Den Haag aangekomen (27 februari 2015) |
Op vrijdagmorgen 27 februari 2015 werd op De Werf achter remise Zichtenburg de nieuwe Avenio 5007 afgeladen.
In de remise Zichtenburg bevinden zich nu zeven nieuwe Avenio trams (5001, 5002, 5005, 5006, 5007, 5010 en 5014).
|
(Foto: © J. Hulscher - 27 februari 2015)
|
(Foto: © J. Hulscher - 27 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 27 februari 2015)
|
Nachtelijke testritten met de Avenio, deel 2 (27 februari 2015) |
In de vroege uurtjes van vrijdag 27 februari 2015 werd de nieuwe Avenio 5006 gespot op de route van tramlijn 2.
|
De Avenio 5006 heeft hier 'kop' gemaakt en staat klaar om via het overloopwissel op de Prinsegracht weer terug te rijden
(Foto: © Chris Westerduin - 27 februari 2015)
|
De Avenio 5006 was via de route van tramlijn 2 in de richting van het centrum gereden
Passage bij de halte Thorbeckelaan richting centrum
(Foto: © Chris Westerduin - 27 februari 2015)
|
Passage ter hoogte van het Capitol bij de Apeldoornselaan
(Foto: © Chris Westerduin - 27 februari 2015)
|
Extra vervoer op tramlijn 1 (25 februari 2015) |
Wegens de aansluiting van de sporen in de nieuwe tunnel in Delft is er een aantal dagen geen treinverkeer mogelijk tussen Den Haag HS en Schiedam.
HTM-tramlijn 1 heeft daarom tijdelijk extra diensten als vervangend vervoer.
|
(Foto: © Ton Slootmaker - 25 februari 2015)
|
(Foto: © Rinus van de Kuil - 25 februari 2015)
|
Vreemd genoeg reed de NS-tram 3111 niet op tramlijn 1 maar op tramlijn 9
(Foto: © Rinus van de Kuil - 25 februari 2015)
|
Nieuwe abri's veroveren de tramhaltes (22 februari 2015) |
De afgelopen maanden zijn de nieuwe abri's voornamelijk bij de bushaltes vervangen.
Sinds kort is er ook gestart met het vervangen van de abri's bij de tramhaltes.
De halte Van Boetzelaerlaan op de Statenlaan heeft nu sinds kort ook een nieuwe abri gekregen.
Opvallend hier is het dubbele lijnnummer 17 en het symbooltje van een enkelgelede tram.
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 22 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 22 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 22 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 22 februari 2015)
|
Extra uitbreiding remise Zichtenburg, deel 2 (22 februari 2015) |
De komst van zestig nieuwe Avenio stadstrams maakt een extra stallingslokatie noodzakelijk.
Op het terrein tussen de vestiging van ' Dekker Hout ' en ' McWash ' worden in de loop van 2015 een aantal opstelsporen aangelegd.
Deze sporen worden dan weer verbonden met de tramsporen op De Werf.
Voor het zover is moet er eerst gesloopt worden.
|
Delft neemt afscheid van het treinviaduct (21 februari 2015) |
De SLT 2416 reed op 22 februari rond 01:25 uur als allerlaatste (extra) trein over het viaduct
(Foto's: © Raymond Naber - 22 februari 2015)
|
Op deze laatste 'viaduct'-dag werd de molen goed bezocht
(Foto: © Raymond Naber - 21 februari 2015)
|
De laatste trein werd uitbundig uitgezwaaid door de Delftenaren
(Foto: © Raymond Naber - 22 februari 2015)
|
Het was op 21 februari 2015 de laatste kans om tram en trein in Delft op dezelfde foto vast te leggen
(Foto: © Raymond Naber - 21 februari 2015)
|
(Foto: © Raymond Naber - 21 februari 2015)
|
Avenio 5006 in Den Haag aangekomen (20 februari 2015) |
Op een druilerige vrijdagmorgen 20 februari 2015 werd op De Werf achter remise Zichtenburg de nieuwe Avenio 5006 afgeladen.
In de remise Zichtenburg bevinden zich nu de Avenio-trams 5001, 5002, 5005, 5006, 5010 en de 5014.
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 20 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 20 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 20 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 20 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 20 februari 2015)
|
Aanvang restauratie HTM 402, deel 3 (18 februari 2015) |
De omgeving in de werkplaats waar de HTM 402 gerestaureerd wordt is de afgelopen week netjes opgeruimd.
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 18 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 18 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 18 februari 2015)
|
NS-trams bij de halte Delft Station (11 februari 2015) |
Sfeer in de Zoetermeerse sneeuw (5 februari 2015) |
(Foto: © Hans Vollebregt - 5 februari 2015)
|
(Foto: © Hans Vollebregt - 5 februari 2015)
|
Kleine verbouwing meettram 1315 (4 februari 2015) |
In de werkplaats aan de Lijsterbesstraat krijgt de meettram 1315 nieuwe camera's welke worden bevestigd op de front-nummerkast.
De verschillende camera's (o.a. een groothoeklens) zorgen ervoor dat alles wordt bestreken.
|
De meettram 1315 staat in de werkplaats van de Lijsterbesstraat voor een kleine aanpassing
(Foto: © www.digitaletram.nl - 4 februari 2015)
|
Aanvang restauratie HTM 402, deel 2 (4 februari 2015) |
In de werkplaats aan de Lijsterbesstraat is de eerste partij hout gearriveerd voor de restauratie van de 402.
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 4 februari 2015)
|
(Foto: © www.digitaletram.nl - 4 februari 2015)
|
|