Ombouwer HTM 77 goedgekeurd voor inzet op het HTM-net (28 mei 2014)
Na een langdurige en succesvolle restauratie van de Tramweg-Stichting is de bovenleidingmontagewagen H42 weer 'eenmanombouwer' HTM 77 geworden.
Op 28 mei 2014 werd de HTM 77 goedgekeurd voor inzet op het HTM-net.
Op 26 mei 2014 stonden de drie "nieuwe" Haagse TS museumwagens bij elkaar te Scheveningen: de 77, 58 en 779.
Aanleg nieuwe verbindingsboog bij Ypenburg (24 mei 2014)
In het weekend van zaterdag 24 en zondag 25 mei 2014 werd bij Ypenburg een verbindingsboog aangelegd.
Tramlijn 19 kon daarom niet tussen Ypenburg en Delft Noord rijden en werd tijdelijk bediend door GTL's tussen Leidschendam Noord en Voorburg Station.
De nieuwe boog bij Ypenburg zal later in 2014 enige tijd worden gebruikt door tramlijn 1.
Rotterdamse Düwag 1633 naar studentenfeest (21 mei 2014)
De Rotterdamse Düwag 1633 kreeg voor de definitieve afvoer toch nog een speciale taak.
De A- en de C-bak waren ingericht om studenten wat rust te geven tijdens een studentenfeest.
De B-bak bleef tijdelijk achter op de Kleiweg.
Op moederdag 11 mei 2014 reed de "Hoftrammm" haar eerste officiële rit over het Haagse tramnet.
De Hoftrammm reed vanaf het Kerkplein via het Lange Voorhout en tramlijn 9 naar Scheveningen Noorderstrand.
Via tramlijn 1 werd er weer terug gereden door het Haagse centrum.
Daarna werd er via tramlijn 11 naar Scheveningen Haven gereden.
Wilt u ook sfeervol dineren? Klik dan hier om te reserveren voor deze unieke tramrit
Van de Haagse Avenio 5001 zijn ook enkele videobeelden gemaakt.
Omleidingen en werkzaamheden omgeving station HS, deel 3 (6 mei 2014)
In Den Haag wordt al langere tijd in fasen gewerkt om het tramnet aan te passen voor de komst van de nieuwe trams.
De sporen op de Parallelweg tussen de tramtunnel HS tot de splitsing bij de Wouwermanstraat zijn verwijderd.
Langs de Parallelweg wordt een tailtrack aangelegd en bij de TTHS verdwijnt het spoor onderlangs richting Station H.S.
Schematische voorstelling van de nieuwe tailtrack langs de Parallelweg (Bron: www.denhaag.nl)
Zomaar een eindpunt: HTM-tramlijn 9, Vrederust (6 mei 2014)
Het keerlus aan het eindpunt Vrederust is al weer sinds 1 september 1974 in gebruik voor tramlijn 9.
Omleidingen en werkzaamheden omgeving station HS, deel 2 (4 mei 2014)
In Den Haag wordt al langere tijd in fasen gewerkt om het tramnet aan te passen voor de komst van de nieuwe trams.
De sporen op de Parallelweg tussen de tramtunnel HS tot de splitsing bij de Wouwermanstraat zijn verwijderd.
Langs de Parallelweg wordt een tailtrack aangelegd en bij de TTHS verdwijnt het spoor onderlangs richting Station H.S.
Buitenlijner 58 op pad voor boekpresentatie (2 mei 2014)
Op vrijdagmiddag 2 mei 2014 reed de HTM 58 een speciale rit vanuit remise Scheveningen naar Delft.
Deze speciale rit was ter gelegenheid van de presentatie van het nieuwe tramboek 'De Buitenlijnen van de HTM' van Johan Blok.
Daarbij werd ook even geposeerd in de keerdriehoek bij de voormalige HTM-remise 's-Gravenmade aan de Delftweg.
Omleidingen en werkzaamheden omgeving station HS, deel 1 (1 mei 2014)
In Den Haag wordt al enige tijd in fasen gewerkt om het tramnet aan te passen voor de komst van de nieuwe Avenio trams.
Op 28 april 2014 gingen de werkzaamheden van start in de ruime omgeving van het station Hollands Spoor.
De lijnen 1, 9, 16 en 17 rijden om via de Rijswijkseweg en de lijnen 11 en 12 rijden nu tijdelijk via het Haagse centrum.