Extra trams op tramlijn 9 voor Parkpop 2013 (30 juni 2013)
Op zondag 30 juni 2013 reden er extra trams op tramlijn 9 tijdens het Parkpop-festival.
De extra trams reden onder het lijnnummer 9 tussen Vrederust en de Schedeldoekshaven.
Deze extra trams waren herkenbaar aan de display waar Parkpop vermeld stond.
In tegenstelling tot voorafgaande jaren was de extra inzet voor het Parkpop-festival beperkt.
Op zaterdag 29 juni 2013 werd er in Den Haag weer de jaarlijkse Veteranendag georganiseerd.
Aan westelijke delen van de tramlijnen 1 en 17 werden gekoppeld via Plein 1813.
De tramlijnen 1 (vanaf Delft), 9 (vanaf Vrederust) en 17 (vanaf Wateringen) reden niet verder dan de Schedeldoekshaven (Centraal Station).
De tramlijnen 15 en 16 reden de normale route waarbij in het centrum alleen niet via de Kalvermarkt werd gereden maar via de Schedeldoekshaven.
GTL 8-II uitwisseling Lijsterbesstraat en Zichtenburg, deel 21 (28 juni 2013)
Op vrijdag 28 juni 2013 werd de 3132 vanuit de Lijsterbesstraat naar Zichtenburg overgebracht.
De 3117 ging retour.
De 3132 was de laatste GTL 8-II spuittram welke naar Zichtenburg werd overgebracht in het kader van de midlife.
Voorbereidingen tramlijn 19 voor RandstadRail voertuigen (16 juni 2013)
Langs de route van tramlijn 19 zijn de aanpassingen om de inzet van RandstadRailvoertuigen mogelijk te maken in volle gang.
Op de halteperrons verschijnen de blauwe ruitvormige halteringsbordjes en ook de tailtrack bij de Nieuwe Plantage is bijna gereed.
Als het goed is gaan de RR-voertuigen met ingang van de zomerdienst op lijn 19 rijden.
Buitenlijner 58 maakt succesvolle proefrit (15 juni 2013)
In de vroege uurtjes van zaterdag 15 juni 2013 maakte de HTM Buitenlijner 58 haar eerste proefritten op het Haagse tramnet vanuit de remise aan de Lijsterbesstraat.
Er werd eerst twee keer naar het De Savornin Lohmanplein gereden en daarna naar het Markenseplein.
Deze proefrit is als geslaagd te beschouwen en geeft een erg goed gevoel voor de toekomst.
Later op de dag was Retourtje Leiden weer even terug en werd de buitenlijner naast de NZH A106 gezet.
Werkzaamheden strengelspoor bij Amsterdam CS (9 juni 2013)
Op de Prins Hendrikkade en bij de Kamperbrug werd op 9 juni 2013 gewerkt aan het vervangen van de tramrails.
De tramlijnen 4, 9, 16, 24, 25 en 26 konden daardoor niet rijden op dit deel van de Prins Hendrikkade naar Stationsplein oostzijde.
De tramlijnen 4, 9 en 24 reden vanaf het Damrak via het Prins Hendrikplantsoen naar de westzijde van het Stationsplein.
De tramlijnen 16 en 25 kwamen niet bij het CS en tramlijn 26 werd vervangen door pendelbus 326.
Inzet historische trams op vlaggetjesdag 2013 (8 juni 2013)
Op zaterdag 8 juni 2013 was het Vlaggetjesdag en werd er traditioneel met historische trams gereden.
Het H.O.V.M. reed met PCC's extra ritten op tramlijn 11 tussen Station H.S. en Scheveningen Haven.
De Tramweg-Stichting reed met de HTM 2 en de NZH A327 om het halve uur tussen Scheveningen Haven en Scheveningen Noorderstrand.
GTL 8-II uitwisseling Lijsterbesstraat en Zichtenburg, deel 18 (7 juni 2013)
Op vrijdag 7 juni 2013 werd de 3144 vanuit de Lijsterbesstraat naar Zichtenburg overgebracht.
De 3024 (gespoten na een een aanrijding) ging retour naar de Lijsterbesstraat.
Als tweede werd daarna de 3146 vanuit de Lijsterbesstraat naar Zichtenburg overgebracht.
De 3113 ging retour waarbij gebruik werd gemaakt van de nieuwe sporen op De Werf.
Werkzaamheden route tramlijn 2, deel 2 (2 juni 2013)
Van vrijdag 31 mei tot en met zondag 2 juni 2013 werden er werkzaamheden uitgevoerd op het traject van tramlijn 2.
Op zondag 2 juni 2013 werden de werkzaamheden afgerond.
Aan het begin van de avond werden de sporen bij de Valkenboslaan weer terug gelegd en was een stopmachine van de aannemer bezig met het nieuwe tramspoor tussen de haltes Kamperfoeliestraat en Laan van Eik en Duinen.
Na een proefrit zal lijn 2 vanaf 3 juni weer volledig rijden.
Werkzaamheden route tramlijn 2, deel 1 (1 juni 2013)
Van vrijdag 31 mei tot en met zondag 2 juni 2013 werden er werkzaamheden uitgevoerd op het traject van tramlijn 2.
Tussen de haltes Kamperfoeliestraat en Laan van Eik en Duinen werden de sporen vernieuwd.
Bij de Valkenboslaan waren de sporen onderbroken omdat er een nieuwe riolering werd aangelegd.
Omdat ook de werkzaamheden op De Werf nog niet helemaal gereed waren stonden er 6 RandstadRail-voertuigen drie dagen geïsoleerd aan Kraayenstein.