Powered by "www.digitaletram.nl"


Onderwerpen van vroeger en nu

- 31-01-1972 - Haagse PCC's in de sneeuw (HTM)
- 30-01-2011 - Nieuwe halteperrons voor tramlijn 2, deel 4 (HTM)
- 30-01-2011 - Grote ravage na ontsporing Kusttram 6035 (De Lijn)
- 29-01-2011 - Zomaar een eindpunt: HTM-lijnen 1 en 19, Delft Tanthof (HTM)
- 28-01-1984 - Kriskras door Henegouwen op 28 januari 1984 (SNCV)
- 28-01-2011 - RandstadRail voertuig 4055 in Den Haag aangekomen (HTM)
- 27-01-1982 - Spuitwagen 28 van de HTM in aktie (HTM)
- 27-01-2011 - TW6025 en TW6027 klaar voor transport naar Boedapest (Üstra)
- 26-01-2011 - RandstadRail voertuig 4055 op weg naar Den Haag (HTM)
- 25-01-1994 - Tram voor Sheffield in het Rotterdamse havengebied
- 24-01-2004 - Omleidingen tijdens bouw van de Haagse tramtunnel (HTM)
- 23-01-2011 - Langdurige omleiding HTM-tramlijn 12, deel 2 (HTM)
- 22-01-2011 - Nieuwe halteperrons voor tramlijn 2, deel 3 (HTM)
- 21-01-1997 - Gehuurde trolleybussen in Arnhem (Oostnet)
- 20-01-2001 - De Haagse tram een decenium later, deel 2 (HTM)
- 19-01-2011 - Zomaar een eindpunt: HTM-lijn 6, Leyenburg (HTM)
- 18-01-1995 - Demonstratie 15-meter bus Neoplan 651 (HTM)
- 17-01-1999 - Haagse totaalreclametrams uit het verleden (HTM)
- 16-01-2011 - Tramlijn 11 nog steeds in de omleiding (HTM)
- 15-01-2011 - Spooraanpassingen op het Stationsplein (GVBA)
- 14-01-2011 - Haagse tramlijnen in de omleiding (HTM)
- 13-01-2002 - Tram uit Duisburg op GVBA tramlijn 2 (GVBA)
- 12-01-2005 - Nieuwe remisehal voor RandstadRail in aanbouw (HTM)
- 11-01-2011 - TW6017 en TW6035 klaar voor transport naar Boedapest (Üstra)
- 10-01-1996 - Haagse GTL 3032 ontspoort op de Rijswijkseweg (HTM)
- 09-01-2011 - Langdurige omleiding HTM-tramlijn 12, deel 1 (HTM)
- 08-01-1978 - Rotterdamse trams door de jaren heen, deel 1 (RET)
- 07-01-2002 - Weense trams ingezet op RET-tramlijn 2 (RET)
- 06-01-1997 - Zomaar een eindpunt: GVBA-lijn 6 en 16, Stadionplein (GVBA)
- 05-01-2011 - RandstadRailvoertuigen 4023 en 4026 afgeleverd in Digistad
- 05-01-2011 - De roestige sporen van tramlijn 11 (HTM)
- 04-01-1999 - Tramlijn 17 in gebruik genomen (HTM)
- 03-01-2011 - De actuele status van GTL 3051 in de Lijsterbesstraat (HTM)
- 02-01-2011 - Nieuwe halteperrons voor tramlijn 2, deel 2 (HTM)
- 01-01-2001 - De Haagse tram een decenium later, deel 1 (HTM)
- 01-01-2011 - Archief onderwerpen december 2010


Haagse PCC's in de sneeuw    (31 januari 1972)
Op 31 januari 1972 lag er een flink pak sneeuw in de Haagse regio. Op alle tramlijnen reden PCC-cars en de nieuwste serie 1300 was grotendeels afgeleverd. Deze nieuwste serie trams reden voornamelijk vanuit remise Scheveningen.

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 31 januari 1972)

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 31 januari 1972)

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 31 januari 1972)

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 31 januari 1972)

Nieuwe halteperrons voor tramlijn 2, deel 4    (30 januari 2011)
Langs de Haagse tramlijn 2 wordt nu ook de halte Nieuwendamlaan aangepast. In beide richtingen zijn er tijdelijke haltevoorzieningen aangelegd. De halte Fahrenheitstraat is klaar en er wordt ook gewerkt aan de halte Valkenboslaan.

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Grote ravage na ontsporing Kusttram 6035    (30 januari 2011)
In vroege uurtjes van zondag 30 januari 2011 ontspoorde op een rotonde in Nieuwpoort-Bad een kusttramstel. De tram die reed om de bovenleidingen vorstvrij te houden kwam naast de sporen op een bouwterrein terecht. Daarbij werden heel wat afsluitingen, verkeersborden en reclamepanelen vernield. De onderstellen van de tram werden op meerdere plaatsen door de klap afgerukt. De bestuurder werd ter plekke verzorgd. De tram is uiteindelijk afgevoerd naar Knokke.

(Foto: © Facebook)

(Foto: © Facebook)

(Foto: © Facebookl)

(Foto: © Facebook)

Graag willen wij weten wie deze foto's gemaakt heeft zodat wij een naam bij de foto's kunnen plaatsen

Zomaar een eindpunt: HTM-lijnen 1 en 19, Delft Tanthof    (29 januari 2011)
Nadat in september 1994 tramlijn 1 werd doorgetrokken naar Delft Tanthof had deze lijn 16 jaar lang het alleenrecht. Sinds de komst van tramlijn 19 moet tramlijn 1 dit eindpunt delen. Deze situatie is een langdurige tijdelijke situatie en de keerlus zal in de loop van 2011 een tijdje niet gebruikt worden vanwege de werkzaamheden aan de spoortunnel.
Terwijl 3082 van tramlijn 19 zijn vertrektijd afwacht komt door de binnenlus de 3035 van tramlijn 1
(Foto: © www.digitaletram.nl)




De 3045 rijdt al enige tijd rond als IJs-express en deed op deze ijzige winterdag zijn naam wel eer aan
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Kriskras door Henegouwen op 28 januari 1984    (28 januari 1984)
In 1984 was er in het Belgische Henegouwen nog sprake van een omvangrijk tramnet. Een groot aantal van de nieuwe BN-motorwagens stonden al defect bij het depot in Jumet en de diensten werden voornamelijk gereden door de creme gekleurde S-motorwagens. Op 28 januari 1984 reden wij naar Henegouwen om te kijken hoe het tramnet ervoor stond.

S mw 9091 op het buitenterrein depot Jumet
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

SJ mw 9179 tussen twee BN-motorwagens
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

SJ mw 9176 op het buitenterrein depot Jumet
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

SJ mw 9172 op het buitenterrein depot Jumet
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

Lijn 41 en lijn 63 sluiten in Souvret op elkaar aan
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

SJ motorwagen 9173/41 kruist lijn 63 in Souvret
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

Mw 9162/80 te Bracquegnies op weg naar Charleroi
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

In depot Anderlues overheersen de BN-motorwagens
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

Diverse BN-trams achter het hek bij depot Jumet
(Dia: © www.digitaletram.nl - 28 januari 1984)

RandstadRail voertuig 4055 in Den Haag aangekomen    (28 januari 2011)
In de vroege uurtjes van vrijdag 28 januari 2011 arriveerde RandstadRailvoertuig 4055 achter remise Zichtenburg. Het nieuwe voertuig werd op De Werf afgeladen en reed zelfstandig het remiseterrein op. Deze 4055 is het eerste voertuig van een vervolgserie op de bestaande serie en is vrijwel gelijk aan deze eerdere serie. Toch zijn er kleine wijzigingen.
De 4055 heeft Den Haag bereikt en wacht op de Wippolderlaan op de begeleidingswagen welke de route aan het verkennen was
(Foto: © Joris van der Ros)

Gelukkig is de drukte op de Wippolderlaan rond dit tijdstip te verwaarlozen
(Foto: © Joris van der Ros)

De Escamplaan is opnieuw ingericht en nu lastig te nemen voor de truck
(Foto: © Nick Roestenburg)

Na het 'rangeren' van de truck werd er koers gezet naar De Werf
(Foto: © www.digitaletram.nl)

De komende maanden weer een vertrouwd beeld op De Werf
(Foto: © www.digitaletram.nl)





(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Lees ook het fotoverslag van RandstadRail bestuurder Joris van der Ros op de site van OV in Boskoop.

Spuitwagen 28 van de HTM in aktie    (27 januari 1982)

(Dia: collectie © www.digitaletram.nl - 27 januari 1982)

(Dia: collectie © www.digitaletram.nl - 27 januari 1982)

TW6025 en TW6027 klaar voor transport naar Boedapest    (27 januari 2011)
Op donderdag 27 januari 2011 werden bij Btf. Leinhausen in Hannover de TW6025 en 6027 opgeladen voor transport naar Boedapest. De 6025 en 6027 zijn eigendom van de HTM, maar zijn nooit in Den Haag geweest. De trams worden door transporteur Van der Vlist naar Boedapest overgebracht.  De komende weken zullen nog meer trams vertrekken.
De TW 6025 en TW 6027 staan klaar voor vertrek naar Boedapest op trucks van Van der Vlist
(Foto: © Wolfgang Mönch)
(Foto: © Wolfgang Mönch)

RandstadRail voertuig 4055 op weg naar Den Haag    (26 januari 2011)

(Foto: © www.westonline.nl)

Op woensdag 26 januari 2011 vertrok de 4055 als eerste van de 18 nabestelde RandstadRailvoertuigen vanuit het Franse Reichshoffen richting Den Haag. De 4055 is het eerste voertuig van de nabestelling en sluit naadloos aan op de bestaande serie 4001-4054. De nieuwe voertuigen krijgen de nummers 4055 t/m 4072. De H.T.M. heeft deze nieuwe voertuigen dringend nodig omdat tramlijn 2 in de loop van 2011 met deze RandstadRailvoertuigen zal gaan rijden. Tevens wordt vanaf Zoetermeer Oosterheem RR4 een paar honderd meter verlengd. De 4055 werd door de pers en een delegatie van de H.T.M. uitgezwaaid. Onder grote belangstelling van het personeel ging het transport richting Den Haag. De tram wordt op 28 januari verwacht.


(Foto: © Haagse Tramweg Maatschappij)

(Foto: © Haagse Tramweg Maatschappij)

Tram voor Sheffield in het Rotterdamse havengebied    (25 januari 1994)
Op 25 januari 1994 was er in de omgeving van Rotterdam een transport van een tramvoertuig voor de South Yorkshire Supertram Ltd. Dit voertuig was een exemplaar uit een serie van 25 railvoertuigen welke bij Duewag/Siemens werden gebouwd. De voertuigen werden over de weg vervoerd en in het Rotterdamse havengebied verscheept naar Sheffield.
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 25 januari 1994)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 25 januari 1994)

Omleidingen tijdens bouw van de Haagse tramtunnel    (24 januari 2004)
De bouw van de Haagse tramtunnel heeft in het Haagse centrum erg veel hinder opgeleverd, Veel tramlijnen moesten regelmatig en langdurig worden omgeleid. Deze omleidingen waren soms niet voorzien. Op 24 januari 2004 waren er nog geen sporen gelegd in de tunnel en reden de lijnen 2, 3 en 6 bovenlangs de tunnelafrit van en naar het centrum.

De afrit naar de tramtunnel zonder sporen gezien vanaf de Grote Markt
(Foto: © www.digitaletram.nl - 24 januari 2004)

De afrit naar de tramtunnel zonder sporen gezien vanaf de Brouwersgracht
(Foto: © www.digitaletram.nl - 24 januari 2004)

GTL 3041 van tramlijn 3 op de Prinsegracht naast de ingang van de tramtunnel
(Foto: © www.digitaletram.nl - 24 januari 2004)

GTL 3028 van tramlijn 6 rijdt vanaf de Brouwersgracht de Prinsegracht op
(Foto: © www.digitaletram.nl - 24 januari 2004)

Langdurige omleiding HTM-tramlijn 12, deel 2    (23 januari 2011)
Op de Paul Krugerlaan is de eerste fase van de herinrichting begonnen en moet tramlijn 12 voor langere tijd omrijden. Omdat de wisselbediening vanaf de Loosduinseweg sinds kort elektrisch gaat is er geen wisselomzetter meer nodig. Behalve tramlijn 12 rijden ook de in- en uitrukkers van en naar de remise aan de Lijsterbesstraat een omleidingsroute.

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Nieuwe halteperrons voor tramlijn 2, deel 3    (22 januari 2011)
Hoewel de nieuwe halteperrons van de halte Fahrenheitstraat nog niet voltooid zijn is er toch een begin gemaakt met de volgende tramhalte. Op zaterdag 22 januari 2011 waren de oude halteperrons van de halte Valkenboslaan volledig afgegraven. De tijdelijke haltevoorziening voor de richting Kraaijenstein ligt nu aan de overzijde van de Valkenboslaan.
Hoewel de aanpassingen bij de halte Fahrenheitstraat nog niet voltooid zijn is men ook al begonnen bij de halte Valkenboslaan
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Gehuurde trolleybussen in Arnhem    (21 januari 1997)
Omdat het passagiersaanbod op de Arnhemse trolleybuslijn 5 steeds groter werd, kwamen er in juni 1996 vier gelede trolleybussen uit Gent tijdelijk naar Arnhem. Deze trolleybussen kregen in Arnhem de nummers 225-228. Omdat ze niet goed bevielen, gingen de trolley's 225 t/m 227 na 1 jaar alweer terug naar Gent. De 228 bleef in Arnhem tot juli 1999.

(Dia: © www.digitaletram.nl - 21 januari 1997)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 21 januari 1997)

De Haagse tram een decenium later, deel 2    (20 januari 2001)
Regelmatig kijkt www.digitaletram.nl terug naar het verleden. De foto's zijn gemaakt met onze eerste digitale camera.

GTL 3134 en 3070 in de sneeuw, in de keerlus Kraayenstein
(Foto: © www.digitaletram.nl - 20 januari 2001)

GTL 3065 en 3084 in de sneeuw in de keerlus Vrederust
(Foto: © www.digitaletram.nl - 20 januari 2001)

Zomaar een eindpunt: HTM-lijn 6, Leyenburg    (19 januari 2011)
De keerlus van tramlijn 6 bij Leyenburg is sinds 27 april 2008 in gebruik. Het oude gemaal is inmiddels gesloopt en een nieuw gebouw is in aanbouw. De containers welke geplaatst waren tegen de geluidsoverlast zijn ook weer verdwenen.
De sloot en de containers hebben plaats gemaakt voor een zandvlakte. De 3089 rijdt de keerlus in met de regenboog op de achtergrond.
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Demonstratie 15-meter bus Neoplan 651     (18 januari 1995)
Begin 1995 waren er bij de HTM twee 15-meter Neoplan bussen aanwezig. Deze proefbussen hadden de nummers 650 en 651. Op 18 januari 1995 kregen wij een demonstratie en maakten wij een korte proefrit met de 651 naar het Zuiderpark. De 650 en 651 kregen uiteindelijk geen vervolgserie bij de HTM en verdwenen weer uit het straatbeeld.

(Dia: © www.digitaletram.nl - 18 januari 1995)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 18 januari 1995)
Bekijk de video van de proefrit en de demonstratie van de Neoplan 651.

Haagse totaalreclametrams uit het verleden    (17 januari 1999)

GTL 3137 (Haagsche Courant) op tramlijn 12, Stationsplein
(Dia: © www.digitaletram.nl - 17 januari 1999)

GTL 3136 (Staatsloterij) op tramlijn 6K in de keerlus bij De Uithof
(Dia: © www.digitaletram.nl - 17 januari 1999)

GTL 3104 (Discovery Channel) op tramlijn 8, Stationsplein
(Dia: © www.digitaletram.nl - 17 januari 1999)

GTL 3022 (Den Haag nieuw centrum) op tramlijn 11, Stationsplein
(Dia: © www.digitaletram.nl - 17 januari 1999)

Tramlijn 11 nog steeds in de omleiding    (16 januari 2011)
Op zondag 16 januari 2011 is tramlijn 11 nog steeds in één richting omgeleid via tramlijn 17 en RandstadRail lijn 3. Bij het wissel op de Laan van Meerdervoort bedient een wisselwachter het wissel voor de afslaande trams van lijn 17 en de rechtdoor rijdende trams van lijn 11. Op de plek van de verzakking bij de Weimarstraat zijn de sporen uitgegraven.
Niet omgeleid is het spoor richting Scheveningen Haven
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Spooraanpassingen op het Stationsplein    (15 januari 2011)

(Foto: © Markus Lohrer)

(Foto: © Markus Lohrer)

(Foto: © Markus Lohrer)

(Foto: © Markus Lohrer)

Haagse tramlijnen in de omleiding    (14 januari 2011)
Vanaf maandag 10 januari rijdt tramlijn 12 een paar maanden om via de Loosduinseweg en de Monstersestraat. Vooral het autoverkeer moet duidelijk nog wennen aan de afslaande trams.  Bij de Monstersestraat worden de bogen nu dus veel gebruikt.  Behalve lijn 12 rijdt ook lijn 11 nog om en maakt dezelfde afslaande beweging als RandstadRail lijn 4K.
De 3010 van tramlijn 12 draait tijdens hevige regenval vanaf de Loosduinseweg de Monstersestraat in
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Tram uit Duisburg op GVBA tramlijn 2    (13 januari 2002)
Op 13 januari 2002 kon de GVBA-tramlijn 2 vanwege werkzaamheden in de Heemstedestraat niet vanaf het Centraal Station naar Nieuw Sloten rijden. Tramlijn 2 werd daarom ingekort tot het Hoofddorpplein. Op het traject tussen Nieuw Sloten en de Heemstedestraat werd over één spoor gependeld met de gehuurde tweerichting tram uit Duisburg (998).

(Foto: © www.digitaletram.nl - 13 januari 2002)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 13 januari 2002)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 13 januari 2002)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 13 januari 2002)

Nieuwe remisehal voor RandstadRail in aanbouw    (12 januari 2005)
Op 12 januari 2005 was men druk bezig met de verbouwing van remise Zichtenburg aan de Meppelweg. Vanwege de komst van de nieuwe RandstadRail voertuigen werd er op het buitenterrein een compleet nieuwe remisehal gebouwd.
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 12 januari 2005)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 12 januari 2005)

TW6017 en TW6035 klaar voor transport naar Boedapest    (11 januari 2011)
Op dinsdag 11 januari 2011 werden bij Btf. Leinhausen in Hannover de TW6017 en TW6035 opgeladen voor transport naar Boedapest. De 6017 en 6035 zijn eigendom van de HTM, maar zijn nooit in Den Haag geweest. De trams worden door transporteur Van der Vlist naar Boedapest overgebracht.  De komende weken zullen nog meer trams vertrekken.
De TW 6035 staat klaar voor vertrek naar Boedapest op de truck van Van der Vlist
(Foto: © Wolfgang Mönch)




(Foto: © Wolfgang Mönch)

Haagse GTL 3032 ontspoort op de Rijswijkseweg    (10 januari 1996)
Op 10 januari 1996 ontspoorde de 3032 van tramlijn 1 met het tweede draaistel op de Rijswijkseweg ter hoogte van de Hofwijckstraat. Nadat het hersporen sleepte de 3003 de 3032 naar de werkplaats.  Bron: www.haagstramnieuws.org.

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 10 januari 1996)

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 10 januari 1996)

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 10 januari 1996)

(Dia: © Collectie Ab van Donselaar - 10 januari 1996)

Langdurige omleiding HTM-tramlijn 12, deel 1    (9 januari 2011)
Op zondag 9 januari 2010 reed tramlijn 12 voorlopig voor het laatst over de Paul Krugerlaan. Vanaf 10 januari start een ingrijpende herinrichting van de Paul Krugerlaan. Deze werkzaamheden gaan ongeveer 9 maanden duren. Tramlijn 12 gaat in deze periode omrijden via de Loosduinseweg (lijn 2 en RR4) en via de Monstersestraat (lijn 11). Ook de in- en uitrukroute van een aantal tramlijnen (lijn 15/16 en 19) van en naar de Lijsterbesstraat zal daarom aangepast worden.





Borden geven aan dat de halte vervalt per 10 januari 2010
(Foto: © www.digitaletram.nl)

De halteborden zijn aangepast en voorzien van een rode sticker
(Foto: © www.digitaletram.nl)

Rotterdamse trams door de jaren heen, deel 1    (8 januari 1978)

(Dia: © Henk Wolf - 8 januari 1978)

(Dia: © Henk Wolf - 8 januari 1978)

Weense trams ingezet op RET-tramlijn 2    (7 januari 2002)
Op 7 januari 2002 werden op de Rotterdamse tramlijn 2 tussen Charlois en Lombardijen Weense trams ingezet. Deze rode trams, genummerd in de serie 651 - 660, waren bedoeld om het nijpende tekort aan tramvoertuigen te verhelpen.

(Foto: © www.digitaletram.nl - 7 januari 2002)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 7 januari 2002)




(Foto: © www.digitaletram.nl)

Zomaar een eindpunt: GVBA-lijn 6 en 16, Stadionplein    (6 januari 1997)
Op 4 januari 1997 was het Stadionplein nog het eindpunt van de tramlijnen 6 en 16. Tramlijn 6 reed vanaf hier naar het Javaplein en tramlijn 16 naar het Centraal Station. In 2003 werd tramlijn 16 verlengd naar het VU-ziekenhuis. In 2004 werd ook tramlijn 6 verlengd naar het VU-ziekenhuis maar deze tramlijn werd uiteindelijk op 28 mei 2006 opgeheven.

(Dia: © www.digitaletram.nl - 6 januari 1997)

(Dia: © www.digitaletram.nl - 6 januari 1997)

RandstadRailvoertuigen 4023 en 4026 afgeleverd in Digistad    (5 januari 2011)
Op 5 januari 2011 was het eindelijk zover en werden de RandstadRailvoertuigen 4023 en 4026 afgeleverd in Digistad. De trams zijn nog niet voorzien van de digitale displays want deze worden later geplaatst in de werkplaats in Digistad.
Behalve de digitale displays moeten in de werkplaats van Digistad ook de buitenspiegels nog worden gemonteerd
(Foto: © www.digitaletram.nl)





Deze modellen zijn beperkt leverbaar dus als u interesse heeft kijk dan op de site van Wapstad Modelbouw

De roestige sporen van tramlijn 11   (5 januari 2011)
Aan de sporen van tramlijn 11 tussen de Statenlaan en de Loosduinseweg is duidelijk te zien dat deze niet bereden worden. De sporen beginnen al aardig te roesten en waarschijnlijk zal de slijptram er eerst over heen moeten rijden.

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

Tramlijn 17 in gebruik genomen    (4 januari 1999)
Op 4 januari 1999 werd het eerste deel van de nieuwe HTM-tramlijn 17 in gebruik genomen. De nieuwe tramlijn reed de eerste paar maanden een korte route tussen het Haagse Centraal Station en de Plaspoelpolder in Rijswijk. Op de Volmerlaan was een tijdelijk dubbelsporig kopeindpunt aangelegd maar tramlijn 17 driehoekte op de Visseringlaan.
De speciaal bestickerde 3045 maakt reklame aan het tijdelijke kopeindpunt in de Plaspoelpolder (4 januari 1999)
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 4 januari 1999)

(Foto: © www.digitaletram.nl - 4 januari 1999)

De actuele status van GTL 3051 in de Lijsterbesstraat    (3 januari 2011)
De 3051, welke al langere tijd buiten dienst stond in remise Zichtenburg, is overgebracht naar de werkplaats aan de Lijsterbesstraat. De 3051 is er niet best aan toe en heeft inmiddels veel onderdelen afgestaan aan zijn soortgenoten.


De 3051 stond lange tijd buiten dienst in remise Zichtenburg (31 oktober 2010)
(Foto: © www.htmfoto.net)

Nieuwe halteperrons voor tramlijn 2, deel 2    (2 januari 2011)
Bij de halte Fahrenheitstraat van tramlijn 2 zijn de betonnen randen van de nieuwe perrons gelegd. In de tweede helft van 2011 zullen er op lijn 2 tijdelijk RandstadRail tramvoertuigen worden ingezet om aan de vervoersvraag te voldoen.
(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

(Foto: © www.digitaletram.nl)

De Haagse tram een decenium later, deel 1 (HTM)    (1 januari 2001)
Regelmatig kijkt www.digitaletram.nl terug naar het verleden. Er lijkt in tien jaar tijd weinig verandert maar toch zijn er vele veranderingen doorgevoerd. De GTL's hebben inmiddels digitale displays en komen niet meer in Loosduinen. Ook de Kersttram van Sky Radio 100,7 rijdt niet meer op tramlijn 3. De foto's zijn gemaakt met onze eerste digitale camera.

GTL 3028, nog met klassieke films, in de keerlus Scheveningen Haven
(Foto: © www.digitaletram.nl - 1 januari 2001)

GTL 3110 uitgedost als Sky Radio kersttram in de keerlus Loosduinen
(Foto: © www.digitaletram.nl - 1 januari 2001)