Verzakking bij de Weimarstraat langdurige kwestie? (30 december 2010)
Bij de HTM geldt nog steeds een omleiding voor tramlijn 11 vanaf Scheveningen richting Station Hollands Spoor.
De verzakking van de tramsporen bij de Weimarstraat is nog niet hersteld.
Tramlijn 11 rijdt om deze reden nog steeds via tramlijn 17 en RandstadRail lijn 3.
Bij de Laan van Meerdervoort zet een wisselwachter het wissel in de goede positie.
Sneeuw-omleidingen op Tweede Kerstdag (26 december 2010)
Bij de HTM zijn nog steeds een aantal omleidingen van kracht vanwege de sneeuwval.
Op tramlijn 12 rijden bussen en tramlijn 6 rijdt tussen de tramtunnel (Prinsegracht) en de Escamplaan om via de Apeldoornselaan en Loosduinseweg.
Pekeltram H5 maakt proefrit door Den Haag (24 december 2010)
Op vrijdagavond 24 december 2010 maakte pekelmotorwagen H5 een proefrit over het Haagse tramnet.
De H5 komt weer terug in zijn oude functie en krijgt binnenkort een nieuwe tank om weer, net als vroeger, te worden ingezet bij hevige sneeuwval.
De plannen om H5 weer terug te verbouwen tot motorwagen 295 zijn voorlopig in de ijskast gezet.
Haagse tramlijn 11 omgeleid wegens verzakking (22 december 2010)
Op 22 december 2010 ging tramlijn 11 weer rijden.
Wegens een verzakking van de kademuur ter hoogte van de halte Weimarstraat was tramlijn 11 volledig opgeheven.
Het spoor tussen de Laan van Meerdervoort en de Loosduinseweg mag echter niet bereden worden.
Tramlijn 11 rijdt nu in één richting om via tramlijn 17, RandstadRail RR3 en tramlijn 2.
De grote schoonmaak van het Haagse tramnet (19 december 2010)
In de vroege ochtend van zondag 19 december 2010 viel er wederom een behoorlijk pak sneeuw in de Haagse regio.
De zondagse tramdienst kon daarom niet volledig worden opgestart.
Dit gebeurde wel in de loop van de dag nadat diverse tramtrajecten weer waren schoongemaakt.
Op tramlijn 11 gebeurde dat met een GTL koppelstel (3041+3137).
Meerdere gewonden bij trambotsing Scheveningseweg (15 december 2010)
Op woensdagmiddag 15 december 2010 rond 15:30 uur raakten meerdere personen gewond bij een trambotsing op de Scheveningseweg ter hoogte van de halte Adriaan Goekooplaan.
Bij deze kop-staartaanrijding werd de 3003 van tramlijn 10 aangereden door de achterliggende 3125 van tramlijn 1.
Bij deze aanrijding raakten meerdere inzittenden van vooral de achterste tram gewond.
De trambestuurder van het achterste tramstel moest door de brandweer uit zijn benarde positie worden bevrijd.
De 3003 kwam door de klap van de aanrijding voor een deel naast het spoor te staan.
Meer foto's en informatie zijn te vinden op: www.regio15.nl
Tramlijn 7 in Hannover verlengt naar Schierholzstraße (12 december 2010)
Op zondag 12 december 2010 werd in Hannover tramlijn 7 over een lengte van 1,6 kilometer verlengt van Lahe naar de Schierholzstraße.
Als eerste bereikte museumtram Tw 129 om 04:50 uur dit nieuwe eindpunt.
De eerste diensttram was het koppelstel 6165 & 6141.
Rond het middaguur werd de verlenging officieel geopend met het stel 6255 & 6245.
Nieuwe halteperrons voor tramlijn 2, deel 1 (8 december 2010)
De halte Fahrenheitstraat van tramlijn 2 is in beide richtingen tijdelijk verplaatst omdat er nieuwe halteperrons worden gebouwd.
In de tweede helft van 2011 zullen er op tramlijn 2 tijdelijk RandstadRail tramvoertuigen worden ingezet.
Een bezoek aan het National Capital Trolley Museum (5 december 2010)
Op 5 december 2010 bracht Johan Vogelaar een bezoek aan het National Capital Trolley Museum.
Sinds juni 2001 heeft dit museum ook de Haagse PCC-car 1329 in haar collectie.
Deze tram werd in 2000 door Piet van der Linden opgeknapt.
In de PCC-car 1329 is een herdenkingsplaatje gemonteerd ter nagedachtenis aan Piet van der Linden.
Ook in Hannover is het volop winter en is Btf. Leinhausen bedekt onder een wit sneeuwtapijt.
Nog steeds staan daar de 6021 en de 6055 samen met nog een aantal TW's van de HTM.
Binnenkort gaan deze trams ook naar Boedapest.
Winterse perikelen op het Haagse tramnet (4 december 2010)
Vanwege forse sneeuwval reed de HTM op zaterdag 4 december 2010 met een aangepaste dienstregeling.
Sommige lijnen reden niet en de lijnen die wel reden hadden vaak te maken met forse vertragingen.
Vanwege de sneeuw reden veel trams met twee pantografen op.
Soms was het ook niet duidelijk of een traject nu wel of niet bereden kon worden.
Ludieke naamgeving nieuwe infrastructuur (2 december 2010)
De infrastructuur rondom het nieuwe RandstadRail-station Meijersplein is nagenoeg gereed.
Om de bereikbaarheid tussen het nieuwe Metrostation Meijersplein en de vestiging van de ING aan de Teugeweg te verbeteren is er een de afgelopen maanden een nieuwe looproute gemaakt langs de G.K. van Hogendorpweg.
De personen die zich hebben ingezet voor deze nieuwe verbinding zijn middels een ludieke actie " vereeuwigd " in een al even unieke naamgeving.